Arta de a înţelege....neînţelesul?

   

      Nu poţi înţelege ceva neînţeles, mai ales atunci când te gândeşti că "neînţelesul" poate fi cumva înţeles.
   Nu încerca să înţelegi, căci ceea ce trebuie a fi înţeles nu necesită străduinţă. Unele lucruri vin de la sine.
   Înţelege faptul că uneori nu trebuie să înţelegi nimic. Dacă nu înţelegi, deşi ai încercat, poate că nu trebuie sau nu este momentul să înţelegi.
   Câteodată nu înţeleg dacă înţeleg faptul că nu am cum să înţeleg totul. Nici omul înţelegător nu poate înţelege "neînţelegerea totală" neînţeleasă vreodată. Pentru a înţelege faptul că noi nu putem înţelege absolutul, nu trebuie să înţelegem nimic. Trebuie doar să ştim.
    Înţeleg, totuşi, faptul că sunt greu de înţeles, dar, câteodată, am pretenţia ca alţii să mă înţeleagă, deşi sunt conştientă că le este greu să înţeleagă ceea ce nici măcar eu nu pot înţelege la mine.
    Ajung zi de zi la concluzia că aş putea înţelege "neînţelesul total", doar atunci când nu m-ar mai înţelege nimeni, iar eu nu aş mai înţelege absolut nimic. Dacă înţelegi la ce mă refer, probabil şi tu ai luat-o razna. Eu am înţeles toată treaba legată de "neînţeles" cu întârziere, căci se pare că m-am "prins" mai greu.
   Ca să vă fac să înţelegeţi, eu nu am înnebunit complet, încă, dar am înţeles, parţial, că nu trebuie să înţeleg totul şi că tot ceea ce trebuie să înţeleg voi înţelege atunci când va sosi momentul potrivit. Când se va întâmpla asta? Nici eu nu înţeleg!







Share:

0 comments