Taci • Priveşte • Ascultă • Reţine • Respectă





             Învaţă să faci toate acestea că să-ţi fie bine
. Eu încă mai lucrez la unele dintre ele. Am impresia că sunt nişte lucruri
 pe care este bine să le faci că să fii într-o
 pace şi armonie continuă cu cei din jurul tău, dar şi cu tine:




TACI

   Ai dreptul să taci şi câteodată e bine să faci atsta. Tăcerea poate însemna faptul că ai putere asupra ta, în unele situaţii, desigur. Este extrem de greu să taci câteodată, iar dacă tu reuşeşti să faci asta atunci când trebuie, înseamnă că eşti într-o oarecare armonie cu tine şi că ai puterea să te controlezi.



PRIVEŞTE

   Deschide bine ochii şi foloseşte-i! Priveşte în jurul tău şi nu lăsa să îţi scape nimic. Nu ştii niciodată când vei mai avea ocazia să vezi anumite lucruri sau locuri. Priveşte şi oamenii care stau în faţa ta. Ai curajul şi priveşte-i în ochi şi atunci când le zici lucruri bune, când spui lucruri greu de spus, dar şi când taci. Priveşte-i chiar şi atunci când nu eşti tu cel care transmite.




ASCULTĂ

   În timp ce taci şi priveşti, ascultă. Toată lumea aude, dar nu mulţi ascultă. Iar dacă nu cunoşti diferenţa dintre cele două, îmi pare extrem de rău pentru tine, sincer!




REŢINE

  Atunci când asculţi înseamnă că te concentrezi şi participi la o conversaţie, chiar dacă taci şi priveşti doar. Câteodată avem multe de învăţat din ce auzim, asta dacă şi ascultăm. Reţineţi întotdeauna ce discutaţi cu anumiţi oameni, deoarece unele informaţii pe care ei ni le transmit pot fi extrem de folositoare cândva!




RESPECTĂ

   Foarte rară treaba cu "respectul" în ziua de azi. Respectă, domnule, omul din faţa ta, respectă-i opinia, chiar dacă este diferită de a ta. Oamenii sunt diferiţi şi nu trebuie să fie întotdeauna de acord, dar asta nu înseamnă că trebuie să luăm în derâdere opinia altora. Respectă efortul pe care-l face atunci când îţi explică. Respectă timpul lui şi pe al tău. Iar dacă tu eşti cel "nerespectat" înseamnă că nu eşti unde trebuie şi cu cine trebuie.




        Chiar trebuie să luăm în considerare toţi paşii aceştia, dacă ne dorim o mai bună comunicare cu cei din jurul nostru. Cu siguranţă ar trebui să fim sinceri şi răbdători cu cei care discută cu noi.
  Din punctul meu de vedere, felul în care comunicăm poate fi echivalent cu felul nostru de "a fi".
 Spre exemplu eu "stau" foarte prost la capitolul răbdare, cum spuneam şi mai sus, încă lucrez la anumite aspecte.
 Mă aprind uşor, iar treaba asta denotă faptul că sunt o fire vulcanică.  Îmi doresc să fiu ascultată, deşi eu sunt conştientă că nu am întotdeauna răbdare să ascult. Sunt o fiinţă vocală, care spune lucrurilor pe nume. Ştiu că modul în care abordez anumite situaţii nu este tocmai unul plăcut şi că uneori sunt mult prea directă.
În schimb, ceea ce mă bucură, este faptul că eu conştientizez toate aceastea şi pe bune,
chiar încerc să fiu mai "cuminte". :D


"Ca să înţelegi că eşti prost, trebuie totuşi să-ţi meargă mintea". 

- Georges Brassens







Share:

0 comments